my Wedding ....xoxo

Monday, January 10, 2011

Reception hall- Booked..~

ermm..arini nak update pasal hall untuk majlis resepsi nnt..alhamdulillah..da berjaya di booked..dewan yang menjadi pillihan adalah Dewan Jubli Intan Tangkak, Daerah Ledang..Proses permohonan memakan jangka masa yang agak panjang..permohonan dilakukan dari bulan 9 dan akhirnya baru2 ni baru la dipersetujui..Proses die ambil masa sbb dewan ni slalo digunakan untuk majlis rasmi..thanks to mama n ayah yang berkorban masa dan tenaga untuk merealisasi kan impian aku..terharu..T_T

Pemilihan Tempat
First nak story sket napa pilih hall untuk dijadikan tempat majlis resepsi aku dan kenapa bkn dirumah seperti kakak2 dan abg aku..erm..sebenarnya ni mmg impian aku dr kecik lg..nk bersanding kt dewan..nk jln kt atas karpet merah..senang cter mmg impian aku laa..smua pon tahu..hahah..mama n ayah da xblh ckp apa da..sbb aku mmg degil..hoho..wlupun mendapat bantahan dari nenek n atuk sebelah mama..aku nakk jugakk..!!sila paham ini impian aku..hiksss..thanks nenek n atuk krana memahami akhirnye..msti mereka setuju dalam terpaksa..hahah..

Pemilihan Lokasi
Lokasi dewan tu dekat tangkak, daerah ledang..dulu dibawah daerah muar..ermm..kenapa pilih kt tangkak..sbb aku fikirkan faktor2 untuk org yg hadir serta kemudahan yg diesediakan..dewan ni dekat ngn hiway..sgt dekat..kluar hiway ja..jln dalm 3 minit da blh jmp..so kalo sesat jgk..tatau laa..hahah..lg satu kemudahan parking serta kemudahan peralatan yang ingin digunakan dalam dewan adalah senang dibawa..since my 2nd house ad kt tangkak jugak..senang la kwn2 semua nk dtg...hope mereka dtg meraikan hari bahagia aku,,

Keluasan & Kemudahan Dewan
Keluasan pon blh tahan la...muat la utk tetamu..n aku harap tetamu yang dtg selesa..ermm..kemudahan pon blh tahan..tp tu la...sekarang ni masalah nyer..die provide meja n kerusi..i meant termasuk dlm harga sewa la..tp die xnk kasi red carpet n alas meja..mcm...!@#$%^&.. bengang gila ngn penolong pegawai tu..nth pape...alasan yang diberi xreleven..so what we have now..to seacrh vendor for alas meja..bengang..or cara lain adalah membuat sendiri..huhu..aduh...tu mmg xmungkin la kann..byk tul masalah nk kawen ni..ni baru satu..tp ape pon smoga masalh ni dapat diatasi dalam masa terdekat..huhu

mcm cantik la deco dewan ni..
source from: google

Ok la..sampai cni jaa..lpas ni nk update pasal wedding event manager plaks..wlupon da ada wedding planner..aku memerlukan juga wedding event manager utk memastikan majlis berjalan lancar..hoho..poyos..:D

till then..xoxo... 

No comments:

Post a Comment